Santo Domingo - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Christiaan De Lange - WaarBenJij.nu Santo Domingo - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Christiaan De Lange - WaarBenJij.nu

Santo Domingo

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

12 Mei 2016 | Spanje, Atapuerca

Nog even een mooi verhaal voor het slapen gaan...

Zoals het jullie misschien zal zijn opgevallen, heb ik een foto geplaatst van "Santo Domingo". De plaats waar deze foto gemaakt is, is een plaats genaamd Santo Domingo de la Calzada en dankt haar naam dus aan de gelijknamige heilige.

Domingo was een jongen die zijn hart aan God had gewijd en op Pelgrimstocht naar Santiago wandelde. Toen hij op een gegeven moment in een plaats kwam en in een herberg verbleef, werd hij opgemerkt door de dochter van de herbergier die de jonge Domingo wel zag zitten.
Toegewijd als hij was, wees hij de jonge dame af waarna deze furieus werd. Vlak voor zijn vertrek, verstopte de jonge dame dan ook een zilveren beker in de bagage van de jonge Domingo, waarna de jongen werd gearresteerd en ter dood werd veroordeeld wegens diefstal.
Op bevel van het bevoegd gezag werd Domingo opgehangen waarna zijn ouders zijn pelgrimstocht volbrachten. Hierna verlieten zijn ouders Santiago om het lichaam van hun zoon op te halen maar zagen tot hun verbazing dat hij, hangend in een strop, nog leefde en zijn ouders vroeg om hem naar beneden te halen.
De ouders van de jongen spoedden zich naar de bisschop van de plaats om hem mede te delen wat zij zojuist hadden ervaren. De bisschop, die net op het punt stond om aan zijn diner te beginnen, geloofde er niets van en zei: "Deze jongen is net zo levend als de gebraden kip en haan die hier op mijn bord liggen".
Op het moment dat de bisschop dit zei, kwamen de hen en haan echter weer tot leven en begon de haan te kraaien.
De jonge Domingo werd uiteraard van zijn strop bevrijd en heeft nog een vruchtbaar leven gehad....

Tot de dag van vandaag bevind zich in dit bijzonder mooie kerkgebouw nog altijd een levende hen en een haan. Wanneer de haan kraait, wanneer je je in deze kerk bevind, zul je een voorspoedige pelgrimstocht hebben, zo wordt er gezegd.
Mochten jullie ooit in de buurt van deze plaats zijn, dan is deze lokatie echt de moeite waard om te bezoeken. Je stapt werkelijk terug in de middeleeuwen.
Welterusten.

  • 13 Mei 2016 - 05:33

    Louise:

    Wat een prachtige verhalen en wat leuk om te lezen wat jij zo ongeveer allemaal beleeft!

    Ik vind je lief en houd van je en vind het fijn als ik je regelmatig zie, maar om nu te zeggen dat ik je nu mis.... ;-) Ik heb het gevoel dat dichterbij bent dan ooit. En ik geniet van alles wat je met ons deelt! Dat mag je wat mij betreft nog wel een paar weken blijven doen op deze manier. Ik ben trots op je!

    Dikke knuffel.!!

  • 13 Mei 2016 - 20:26

    Aleida:

    Lieve Chris.

    Wat een reis! Wat zal dit een geweldige en bijzondere ervaring zijn! Zoveel verschillende mensen ontmoeten en onderweg spreken! En natuurlijk ga je door tot de eindbestemming! Zet hem op!!!! En les 1 loslaten lukt waarschijnlijk voor een groot deel maar nooit helemaal toch? Lieve Chris we hopen dat je lichaam mee blijft werken met deze zware tocht en dat je nog vele bijzondere momenten zal meemaken. Liefs Gerhard en Aleida.

  • 16 Mei 2016 - 10:08

    Wim:

    Hoi Chris!
    Leuke verhalen en mooie foto's. Zo kunnen we mooi meeleven en meelijden...
    Hou vol, we zijn nu al trots op je.
    Maar Max Verstappen doet het ook goed in Spanje, alleen gaat die wat sneller.
    Blijf schrijven a.u.b.
    Veel sterkte!!!
    Wim

  • 16 Mei 2016 - 22:14

    Karl Brands :

    Hoi Chris, wat fijn dat je jouw verhaal met ons deelt. Bijzonder dat jij deze wandeling maakt, het is afzien naar ik begreep van Helen maar toch ook een ontdekking aan jouw zelf. Ik hoop dat je nog veel aan je zelf zult ontdekken ons jou met je verhalen zult versmaden. Veel sterkte in de komende dagen waarbij je wellicht tegen bergen zult opzien maar elke stap die je gaat zetten is een ontdekking en grens veelzeggend. Groet Karl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Atapuerca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Het einde van de wereld

27 Mei 2016

Galicië.

25 Mei 2016

Laatste poging

22 Mei 2016

Astorga

18 Mei 2016

Loslaten 2.0
Christiaan

Dag allemaal, Dit is een reisdagboek mbt mijn voorgenomen pelgrimstocht naar Santiago de Compostella, ook wel de Camino genoemd. Alhoewel dit verslag in eerste instantie bedoeld is voor mijn gezin, om mij tijdens mijn reis te kunnen volgen en op de hoogte te blijven van al mijn avonturen, hoop ik natuurlijk dat een ieder die mij om voor reden dan ook volgt, mijn verslagen met plezier zal lezen.

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4520

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: