Astorga - Reisverslag uit Astorga, Brazilië van Christiaan De Lange - WaarBenJij.nu Astorga - Reisverslag uit Astorga, Brazilië van Christiaan De Lange - WaarBenJij.nu

Astorga

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

22 Mei 2016 | Brazilië, Astorga

Leon was een aardige stad en zeker voor de dames onder ons de moeite waard om te bezoeken. Er valt nl genoeg te shoppen. Toch geniet ik tijdens deze tocht meer van het platte land, de dorpen en de kleine steden waar de mensen over het algemeen nog iets vriendelijker zijn en de prijzen vele malen lager liggen dan in de groten steden. Wanneer je iets van de Camino afwijkt is het soms zelfs nog leuker en goedkoper, zoals bij het bejaarde echtpaar met hun kleine kruidenierswinkeltje waar ik een half stokbrood met heerlijke Spaanse ham, plus een grote cola, heb gekocht voor zo'n twee euro in totaal.
Na het platte land gaan we nu weer richting de bergen, naar het hoogste punt van de Camino, maar stoppen nog even in Astorga voor een rustdag.
Net zoals de Bovenkerk boven Kampen uitsteekt, zo steekt ook de Kathedraal van Astorga boven dit prachtige stadje uit.
Naast deze mooie kathedraal staat een prachtig kasteeltje, ontworpen door Gaudi in zijn herkenbare stijl. Verder is hier een prachtig plein met uitstekende restaurants waar de mentaliteit van de grote stad nog niet is overgenomen. Met andere woorden, geen verkeerde plek om van een rustdag te genieten al hoop ik wel dat ik hier slechts een dag hoef te verblijven. Vanwege een scheenbeenvliesontsteking ben ik namelijk gedwongen om het even heel rustig aan te doen.
Ik verblijf hier in een mooie, schone herberg die ondanks de vele bedden niet massaal overkomt en waar je gewekt wordt door Gregoriaans gezang. Straks hoop ik een dienst mee te maken in de kathedraal waarna ik het thuisfront hoop te zien via FaceTime. Lang leve de technologie.
Als het me gegund is om deze reis dit jaar nog voort te zetten zal ik binnenkort nog wat schrijven. Tot die tijd ga ik even van mijn rust genieten...

  • 22 Mei 2016 - 11:59

    Helle:

    Wat een mooi verhaal weer! Doordat je daar zo geniet, is het voor ons ook makkelijk vol te houden! Ik hoop dat de scheenbeen blessure meevalt en dat je nog een aantal km door kan.... Zo niet, dan heb je al veel bereikt en mag je trots zijn op jezelf!!! We denken aan je!

  • 22 Mei 2016 - 19:32

    Ben Inge En Bram:

    Wat ben je toch een doorzetter Chris. Dit ga je ook weer redden hoor ! We genieten van al je verhalen en zijn echt super trots op je. Op de foto's die we ook van helle doorkrijgen en op de site , zien we dat je enorm geniet van de reis .

    Sterkte de komende dagen met je been, we hopen dat je gauw je reis weer Door kan zetten.

    Liefs van ons

  • 23 Mei 2016 - 19:52

    Rodney Sillmann:

    Leuk om verslag te lezen. Vele foto's zijn zo herkenbaar. Ik zie mezelf gewoon weer lopen daar.
    Ik hoop dat de benen het goed hebben gedaan. Ik hoor graag de verhalen hierover.
    Kom gezond en " opgeruimd" weer terug.

    Gr. Rodney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Astorga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2016

Het einde van de wereld

27 Mei 2016

Galicië.

25 Mei 2016

Laatste poging

22 Mei 2016

Astorga

18 Mei 2016

Loslaten 2.0
Christiaan

Dag allemaal, Dit is een reisdagboek mbt mijn voorgenomen pelgrimstocht naar Santiago de Compostella, ook wel de Camino genoemd. Alhoewel dit verslag in eerste instantie bedoeld is voor mijn gezin, om mij tijdens mijn reis te kunnen volgen en op de hoogte te blijven van al mijn avonturen, hoop ik natuurlijk dat een ieder die mij om voor reden dan ook volgt, mijn verslagen met plezier zal lezen.

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4508

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

22 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: